Har problem med ett kallt rum, har tagit av ställdonet och har flöde då i slingan. Ställdonet visar bara metallfjädrarna trots att rumstermostaten är på max. Tog av locket till "styrentralen". Ställdonet är kopplat till plinten vars diod inte lyser.
Är något trasigt?
Är något trasigt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Klart det är varmt när donet är borta, då flödar vattnet rakt ut i slingan, du kan skifta 2 dom, alt. flytta tamparna mellan den som inte lysnoer och en som lyser, börja med att skifta en kabel i taget så framkommer var felet finns. Är det fel i centralen så kan nog en kanal driva 2 don men bara en termostat ska vara inkopplad
Den "felande" kanalen har 3 ställdon, jag har kopplat ur 2 av dem och ingen skillnad. Kan ett ställdon paja hela kanalen? Känns mer som termostaten.
Kan jag flytta alla ställdon och insignal från termostat till en ledig plint? Gör det någon skillnad?
Kan jag flytta alla ställdon och insignal från termostat till en ledig plint? Gör det någon skillnad?