Jag har en liten trasig klinkerplatta i mitt badrumgolv i min bostadsrätt - hur åtgärdas detta enklast? Är det någon risk för fuktproblem när klinkern är trasig så som den nu är? Vet tyvärr inte vad den andra halvan har tagit i vägen.
Nej, det är ingen "fara", du har ju ett tätskikt under plattorna.
Plattor och fog är bara en estetisk sak. Fogen till exempel släpper igenom vatten direkt.
Antingen låter du det vara eller köper lite grå fog som du fogar igen hålet med eller så går du till en kakelbutik och tigger till dig en liten vit mosaikbit och byter ut den skadade.
Plattor och fog är bara en estetisk sak. Fogen till exempel släpper igenom vatten direkt.
Antingen låter du det vara eller köper lite grå fog som du fogar igen hålet med eller så går du till en kakelbutik och tigger till dig en liten vit mosaikbit och byter ut den skadade.
Okej! Så det största problemet som jag kan få/ har är endast att det är fult? Vet du om det är ett enkelt jobb att byta ut en platta?T tank77 skrev:Nej, det är ingen "fara", du har ju ett tätskikt under plattorna.
På någon annan hemsida står det detta: "Tyvärr är det svårt att byta enskilda plattor i våtrum utan att skada tätskiktet som är bakom. Det finns inga förbud mot att byta och reparera tätskikt, men det måste ske i enlighet med tätskiktstillverkarens anvisningar. Fackmannen kan ibland lyckas, men vågar sällan lämna garantier. På golvet i ett våtrum är det olämpligt att byta klinkerplattor."
Detta kan inte något problem för mig då?
Detta kan inte något problem för mig då?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden