Hej! Toaletten fyller bara på lite vatten. Den slutar efter bara några centimeter upp i cisternen.
Har tagit bort inloppsventilen från toalettstolen och kopplat in vattnet för att bara spola vatten igenom, det är inget stopp där. Har "motionerat" flottören så det är inget som sitter fast. När jag kopplar tillbaka ventilen på toaletten hör man att vattnet fylls på, och cisternen fylls. När jag däremot har spolat en gång händer ingenting. Vattnet fylls inte på.
Jag blir inte klok på vad som kan vara snett?
Någon idé?
Edit: Ska tilläggas att vi har väldigt mycket järn och kalk i vattnet, och att det kan sättas igen. Det jag inte får ihop är hur det kan fyllas på efter jag kopplat bort ventilen och kopplat tillbaka den, för att efter en spolning inte fyllas på.
Har tagit bort inloppsventilen från toalettstolen och kopplat in vattnet för att bara spola vatten igenom, det är inget stopp där. Har "motionerat" flottören så det är inget som sitter fast. När jag kopplar tillbaka ventilen på toaletten hör man att vattnet fylls på, och cisternen fylls. När jag däremot har spolat en gång händer ingenting. Vattnet fylls inte på.
Jag blir inte klok på vad som kan vara snett?
Någon idé?
Edit: Ska tilläggas att vi har väldigt mycket järn och kalk i vattnet, och att det kan sättas igen. Det jag inte får ihop är hur det kan fyllas på efter jag kopplat bort ventilen och kopplat tillbaka den, för att efter en spolning inte fyllas på.
Okej, det här var ju mycket intressant. Nu har jag bara denna del inkopplad (se bild). Någonting i denna del stoppar upp vattnet när det blivit fullt tryck. Det har ingenting med flottördelen att göra, utan denna del. Hur kan denna del stanna vattnet? Blir bara mer o mer förvirrad. Vad är det ens som KAN styra nu?
lägg den i blöt i citronsyra i några timmar och försök sedan spola och peta ur så mycket järn som möjligt samtidigt som du motionerar delen. Det har fungerat för mig i liknande situationer (jag har också järn i vattnet och inte allt fångas upp av vattenfiltret).
Bra tips! Ska installera filter om några veckor, så kommer inte ha dessa problem framöver. Men toalett är ju trevligt att ha tills desspacman42 skrev:
Klicka här för att svara