Bytt till bättre begagnad men ska den låta så illa?Har luftat x flera och efterfyllt,körde då på högsta fart.Ingen luft i radiatorer nu.På videon lägsta fart.

R
Beg hur satt den förut på gamla stället ? lika ,om den satt på tvären så kan lagren ha slitit in sig
för det och kan skramla
Har den inte varit i drift på länge kan det skrapa i den ett tag och slutar , det kan ta från
10min till något dygn eller två , låt den gå bara

• Gilla
sagan1
  • Laddar…
Pumphuset har suttit där tidigare i detta läge,motordelen kommer från annan pump med okänt driftläge.Jag har en ny DAB elektronisk pump i reserv,lämnar åter inom 30 dgr om denna funkar.Sist satt en Curacua som gav upp.Lite synd att inte gamla hederliga pumpar säljs numer.Jag satte ihop en av två där motorn var kass på den med rätt pumphus.Curacuan bara två år gammal men gick bara upp till 4W och larmade fel på slutet .

• Emballage för en DAB Evosta elektronisk cirkulationspump mot enkel bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sammansatt cirkulationspump med märkningen Curacua, energiklass A, installerad på kopparledningar med vit trasa lindad runt en koppling.
    Skapa konto
  • Delar av en pump med rött pumphus och synliga inre komponenter mot en tidningssida.
    Skapa konto
Redigerat:
R
Lossa sexkantskruvarna 4 st
Prova att vrida den 1 kvarts varv åt höger och ytterligare åt höger efter ett tag , den kan tystna
Bara att kopplingsplinten inte kommer på undersidan
Finns nya drivsidor till den , hittar inte just nu

• Gilla
sagan1
  • Laddar…
Jag väntar ngr dar till en vecka och vrider sedan,tack för tips!

Den går betydligt tystare redan nu efter åtta-tio timmar!

• Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.