Någon här som har en bra ide om hur man snyggast ansluter 10 stycken sådana med tanke på att dom flesta har stift en olika placerade?
 
Går nog inte att få det snyggt med 10 trafo i en uttagslist och med tillhörande kabelhärvor.
 
Nej det har jag förstått funderar på om man skulle kunna ta en större trafo och ansluta allt på behöver 5v 9v och 12v dc nån som vet vad som går ta ut ur en nätdel till en dator?
 
Nätdelar till datorer kan vara lite trixiga att få igång, det krävs att den får korrekt signaler för att gå igång.
5 V, 3,3 +-12 V lär finnas.
Kolla youtube, där finns beskrivningar.
 
Det är många som funderar över ett separat DC nät men det finns ingen ”standard” utan alla apparater har sina egna spänningar.

Lös det med orginaladapers.
Nätadapter kopplad till en apparat med sladdar bundna runt en vit plastarmatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Nej det har jag förstått funderar på om man skulle kunna ta en större trafo och ansluta allt på behöver 5v 9v och 12v dc nån som vet vad som går ta ut ur en nätdel till en dator?
Oftast brukar man bara behöva jorda en av trådarna, det du bör kolla på är om du har ett äldre eller nyare nätagg. Förr i tiden drog datorer mer ström på 3,3 och 5 volt, moderna nätagg lämnar mer kräm på 12v...
 
5
Dessa lämnar ju lite mer plats för adaptrarna men är ju lite klumpigare.
Länken ovan är en utbyggnadsmodul (som de benämner det) till den här
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
5
Annars är väl en pelare/stolpe med flera uttag runt om ett alternativ
Typ nåt sånt här

Mina förslag är ju inte nån lösning med en färdig spänning direkt från ett uttag.
Annars får du väl köpa hem ett gäng nät agg med olika utspänningar å en hel drös med chassiuttag å ett skåp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.