Hej!
Jag har ett rum som inte hade egen belysning från början, då det var ett större rum tidigare som har delats. Så nu sitter det en takdosa, men ingen strömbrytare kopplad dit. Det går el därigenom, bland annat till ett uttag, och till belysningen i resten av det ursprungliga rummet. Har sett att nexa har ett system som jag tror skulle kunna funka hos oss, nämligen denna tillsammans med en sändare. Är det då någon som vet hur stor denna är? Det är nämligen ganska många sladdar...

Ha det
 
Nexas är gjord för att gå in i en vanlig dosa, så är det en takdosa borde det inte vara några större problem såtillvida det inte är samma elektriker som hade varit hemma hos mig. I en dosa hittade jag sammanlagt 23 kablar, det var så trångt att inga polstycken fick plats utan alla kablar var tvinnade och endast eltejpade...
 
Det är lite dumt att ha det så trångt så inte toppklämmor eller ubåtar får plats. Man vill nämligen ha fullgod kontakt av olika skäl, risk för brand är en, en tappad jord en annan osv.

Jag hade inte litat på enbart tvinnad FK med eltape över.

/Kent
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.