Hej!

Skulle behöva lite råd kring hur vi ska bygga ett trädäck med maxhöjd 11cm pga altandörr och befintligt underlag. Underlaget som finns idag är betongplattor. Då det är en hyresrätt är alternativet att gräva bort något helt uteslutet.
Storlek är 3,15m x 7m

B Byggarebobjr skrev:
Hej!

Skulle behöva lite råd kring hur vi ska bygga ett trädäck med maxhöjd 11cm pga altandörr och befintligt underlag. Underlaget som finns idag är betongplattor.
45*70 med 28 mm trall på?

F fribygg skrev:
45*70 med 28 mm trall på?
Hej!

Ja det kan säkert funka skulle kanske skrivit att underarbetet är väl kanske inte helt hundra så plattorna är inte direkt jämna. Dock verkar de inte ändra sig från år till år. Men det kanske funkar ändå alternativet som jag har funderat på är justerbara terassfötter med 45x95 regel liggandes men det kanske blir för klent?

Du kan lägga imellan med vanliga pallbrickor om du kör 45*95 på högkant på betongplattorna.

• Gilla
Byggarebobjr
  • Laddar…
AXS
Hur mycket diffar plattorna? Är det under 2 cm så skulle jag köra kilar eller plattor enligt länk ovan. Är det något mer så går det utmärkt att bara skruva i regelbitar som ben. Papp under såklart.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Ja det är nog ca 2 cm som värst.

AXS
Då skulle jag gå på plastkil. Finns billiga som funkar bra på biltema, byggmax etc.

2st samverkar och låser fint när de slås från vardera håll.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Toppen tack för det då kör vi på den lösningen.

AXS
Kör hårt och lycka till!

Gärna bilder här sen :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.