Vi har ett 70-tals hus på oisolerad platta. Idag har vi uteplats med stenplattor på baksidan. Under finns dock en källare. Jag är nu sugen på att sätta upp ett trädäck på plattorna men funderar hur det blir med dräneringen? Tänker att solen idag torkar upp en del vatten som kommer bli kvar i marken med en altan på?

Min tanke är att lägga lite grus på plattorna och sedan en duk där jag sätter en altan på terrassfötter.

Är det en dålig idé? Duken bör släppa igenom vatten för inte bör skall den vara vattentät?
 
Skulle inte tro att det påverkas särskilt mycket.
Det mesta av vattnet försvinner nog redan idag ner genom marken och via befintlig dränering.

Varför behöver du lägga grus på plattorna? Om plattorna ligger stabilt idag skulle jag ha ställt terassfoten direkt på plattorna
 
S Stuff skrev:
Skulle inte tro att det påverkas särskilt mycket.
Det mesta av vattnet försvinner nog redan idag ner genom marken och via befintlig dränering.

Varför behöver du lägga grus på plattorna? Om plattorna ligger stabilt idag skulle jag ha ställt terassfoten direkt på plattorna
Det låter bra.

Plattorna är stabila men några lutar lite.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.