Byggahus.se
Hej! Har en Whirlpool AWE 2315/1 (toppmatad tvättmaskin) som ej startar. Den har ingen display så antar att felkoderna är dem lampor som lyser upp tillsammans med "Service" lampan. (Se bif. Fil)

Sökt runt massvis på internet samt bruksanvisningen/instruktionsmanualen, och hittar vad felkoderna betyder om man har en display, men hittar inte vad dessa betyder utan display. Någon som har koll?

(Har rengjort alla filter)
Tacksam för svar!
 
  • Tvättmaskinens kontrollpanel med flera indikatorljus tända, inklusive "Service"-lampan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är felkod F26. Kan vara en rad olika saker. Antingen defekt elektronik (matning till avloppspumpen) kan kontrolleras genom att köra ett tömningsprogram och se om pumpen går.

Vanligaste på detta felet är nästan pressostaten. Antingen igensatt slang till den eller helt enkel trasig komponent. Prova ta bort slangen och blås i den. Kontrollera även eventuella skador på den slangen. Nivåvakten sitter under panelen. Slangen nås lättast genom att ta bort maskinens sida.
 
N Nixon90 skrev:
Det där är felkod F26. Kan vara en rad olika saker. Antingen defekt elektronik (matning till avloppspumpen) kan kontrolleras genom att köra ett tömningsprogram och se om pumpen går.

Vanligaste på detta felet är nästan pressostaten. Antingen igensatt slang till den eller helt enkel trasig komponent. Prova ta bort slangen och blås i den. Kontrollera även eventuella skador på den slangen. Nivåvakten sitter under panelen. Slangen nås lättast genom att ta bort maskinens sida.
Tack för svar. Kollat både pressostaten samt pump och alla slangar. Blåst ur och gjort rent. Numera inget stopp i någon slang. Mätt spänning på både pump och pressostat, båda får ström. Problemet som tidigare kvarstår, den vill inte starta när man trycker på Start, spelar ingen roll vilket program man väljer. Fungerar inte att köra den på tömning el dylikt pga detta. Finns det något sätt att "tvinga" igång den?
 
Felkod f26 kan vara att luckan är öppen eller att lucklåset är trasigt
Mvh matskillen
 
J49l J49l skrev:
Tack för svar. Kollat både pressostaten samt pump och alla slangar. Blåst ur och gjort rent. Numera inget stopp i någon slang. Mätt spänning på både pump och pressostat, båda får ström. Problemet som tidigare kvarstår, den vill inte starta när man trycker på Start, spelar ingen roll vilket program man väljer. Fungerar inte att köra den på tömning el dylikt pga detta. Finns det något sätt att "tvinga" igång den?
Hej!
Detta är ju visserligen ett tag sen,men hittade du något fel? Har samma problem med min nu nämligen
 
Camilla Rosengren Camilla Rosengren skrev:
Hej!
Detta är ju visserligen ett tag sen,men hittade du något fel? Har samma problem med min nu nämligen
Tyvärr så att flera trådar efterfrågar hjälp, men TS rundar inte av med vad som hjälpte. Om något gjorde det.
 
Camilla Rosengren Camilla Rosengren skrev:
Hej!
Detta är ju visserligen ett tag sen,men hittade du något fel? Har samma problem med min nu nämligen
Hej! Jag fortsatte att leta efter svaret men hittade dessvärre inget. Då jag fick tvättmaskinen gratis slutade det med att jag körde den till återbruket.
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.