Igår började vår toalett att spola dåligt, kan knappt spola ner pappret om man kissat och nr 2 är bara att glömma att det kan spolas ner. Vad kan vara fel? Vi har en vägghängd toalett av märket Hafa. Tips och idéer mottaget tacksamt.När man tar bort knappen och spolar så kommer det en liten "luft puff" vet inte om det kan vägleda lite till problemet?
 
O
Nu har jag förvisso ingen modern vägghängd toalett, men jag brukar när det börjar bli lite dåligt i spolandet, hälla en hink vatten i toaletten då brukar det bli bättre för mig...
Det kostar inget att testa...
 
Stopp i avloppet en bit ner låter det som. Våra ungar spolade ner leksaker emellanåt på den tiden det begav sig.
 
Var sitter problemet, kommer det inget vatten eller rinner det inte ner? "mycke_nu" och "Odjuret" verkar ju vara inne på det senare, men efter vad jag förstår är det själva spoldelen som är problemet?

Det står inte och rinner så att tanken inte blir full?
 
Provade me en hink vatten och det hjälpte inte och om det vore stopp borde inte toan fyllas upp me vatten? Problemet är att det kommer för lite vatten vid spolning, den tycks inte orka få fram tillräckligt me vatten, det blir inte den kraftiga skjuts me vatten som det ska vara utan det kommer bara ett tunt flöde me vatten. Toan rinner inte och tanken verkar full.
 
Kolla att tanken töms när du spolar. Om inte så är det ngt knas med spolningsmekanismen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.