Byggahus.se
Hej, vi har grävt ner 3 stora krukor i en liten slant ifrån vårt garage och nu funderar vi på vad som hade kunnat vara snyggt att ha i dem.

Min första tanke var antingen sånna buskar som har en lång stam och ser ut som en boll upptill, alternativt tröjor(?) som är klipps konformade. Men det känns så vanligt.

Så kom med era förslag, allt är välkommet förutom kanske växter med frukt på då tanken är att ha någon dekorsten på marken sen och det kan ju bli svårt att få bort fallen frukt då.

Krukorna är ca 40cm i diameter och ca 60cm djupa.
 
  • Tre stora krukor nedgrävda i slant vid garage omgivna av dekorsten med leksakstraktor i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Några stora buskar som döljer väggen lite mer än buskar på stam?
T.ex. syrener, fast kanske inte blir så stort med begränsad jordvolym.

Hur har du tänkt att göra med bevattning?
Det blir rätt känsligt för uttorkning när rotsystemet måste hålla sig rätt litet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Några stora buskar som döljer väggen lite mer än buskar på stam?
T.ex. syrener, fast kanske inte blir så stort med begränsad jordvolym.

Hur har du tänkt att göra med bevattning?
Det blir rätt känsligt för uttorkning när rotsystemet måste hålla sig rätt litet.
Ja något större hade jag tänkt mig men jag är ingen expert på växter så det är möjligt att vi kanske inte kan ha så stort i de krukorna som du säger. Hoppades på att något riktigt trädgårdsguru kunde svara på detta 🙂

Har inte funderat på bevattning över huvudtaget om jag ska vara ärligt. Kanske är bäst med plastblommor haha
 
BirgitS
Jag hoppas också att någon mer kan komma med ett svar, det är nu mer än 10 år sen jag hade en trädgård så jag är lite ringrostig. Pröva med en syren eller annan större buske som ni gillar i år och sätt sommarblommor eller tomatplantor i de andra två så ser du hur det fungerar.

Vattna kan man alltid göra med slang :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.