Hej
Jag har problem med vad jag tror är nedböjning av mellanbjälklaget och skulle vilja komma i kontakt med en seriös byggnadskonsult/ingenjör i Malmö - Lund området för att ta reda på orsaken till problemet samt komma med åtgärdsförslag .
Vänligen
Paulo

Är det någon som hänt som gör att du tror att det är något som är fel? Att ett bjälklag böjer ner i sig är inget konstigt(inom rimliga gränser).

H Paulo skrev:
Hej
Jag har problem med vad jag tror är nedböjning av mellanbjälklaget och skulle vilja komma i kontakt med en seriös byggnadskonsult/ingenjör i Malmö - Lund området för att ta reda på orsaken till problemet samt komma med åtgärdsförslag .
Vänligen
Paulo

Hej

Har du bef konstruktionsritningar att tillgå?
Är nedböjningen uppmätt?

Mvh Tom
Malmö

T Tooompaaa89 skrev:
Hej

Är nedböjningen uppmätt?

Mvh Tom
Malmö
Hej Tyvärr inga konstruktionsritningar att tillgå, jag har ringt både kommunen och Skanska utan framgång frågat efter dessa . Nedböjning är inte uppmätt . Golvet lutar på vissa ställen på ovanvåningen. Grannar i samma huslänga (parhus) har löste det på olika sätt.

T Tooompaaa89 skrev:
Hej

Är nedböjningen uppmätt?

Mvh Tom
Malmö

T Tooompaaa89 skrev:
Hej

Är nedböjningen uppmätt?

Mvh Tom
Malmö

B bossespecial skrev:
Är det någon som hänt som gör att du tror att det är något som är fel? Att ett bjälklag böjer ner i sig är inget konstigt(inom rimliga gränser).
Hej
Jag funderar på att renovera mitt badrum på ovanvåningen och märker att golvet lutar. Grannar i samma huslänga (parhus) har löst nedböjningen på olika sätt bla genom någon typ av förstärkning av bjälklaget. Jag vill gärna få det utfört på ett professionellt sätt.
Vänligen
Paulo

B bossespecial skrev:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.