Jag har nedanstående Oster. Var inte så kul att betala för den, men man blir i stället glad varje gång jag använder den. Riktigt bra kvalitet och klippresultat.

https://www.arkenzoo.se/oster-pro-3000i-klippmaskin?48412

Tillägg: Den används för att klippa jättekort på huvudet.

Redigerat:
Insåg att jag missade att stoppa in en länk när jag tittade på era förslag.
Men... Det är ju kortklippande maskiner ni förespråkar?
Jag tror att det längsta jag såg var 27mm och det är inte mycket det.
Maskinen jag har har 35 mm på längsta nivån och jag tycker att det är kort.
https://www.netonnet.se/art/halsa-p...an/skaggtrimmer/remington-mb4045/223358.9139/
Å andra sidan vet jag inte vilken sorts skägg som ska hållas efter.
Har man 3 dagarsstubb till 3 veckorsstubb så fungerar ju det mesta. ;)

VidarH VidarH skrev:
Insåg att jag missade att stoppa in en länk när jag tittade på era förslag.
Men... Det är ju kortklippande maskiner ni förespråkar?
Jag tror att det längsta jag såg var 27mm och det är inte mycket det.
Maskinen jag har har 35 mm på längsta nivån och jag tycker att det är kort.
[länk]
Å andra sidan vet jag inte vilken sorts skägg som ska hållas efter.
Har man 3 dagarsstubb till 3 veckorsstubb så fungerar ju det mesta. ;)
35 mm för kort! Är du jultomte eller taliban? :surprised:

Jag klipper jättekort, men min erfarenhet är att distanskammar för klipplängd över 15 mm fungerar dåligt.

Raka av eländet så ni inte får Skäggpest !(senaste skräcken i Aftonbladet) :) :poop:

Z ZipLock skrev:
35 mm för kort! Är du jultomte eller taliban? :surprised:

Jag klipper jättekort, men min erfarenhet är att distanskammar för klipplängd över 15 mm fungerar dåligt.
Jag har skägg? Har haft det sedan högstadiet och har haft en hel del olika frisyrer genom åren.
Det kräver att man övar och övar för att få det som man vill. Och tur. Senast så hoppade fintrimmerdelen upp och sabbade en del, så nu har jag kort skägg. Det är bara 25 mm nu när det växt ut och jag känner mig fortfarande naken.

• Man med långt hår och 25 mm skägg i randig skjorta och slips som ler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Gillar det industriella utförandet på maskinen. Den är hålla ett tag, troligen mer än 4 gånger så länge som en maskin för en femhunka? 6,3 mm på huvudet är dock alldeles för långt. Som jag förstår det finns det andra skär från andis som man kan byta med va? Det är liksom inte kammen som bestämmer längden eller?
Stämmer att man kan ha olika skär. Har även 2.8 och det finns kortare.

Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Verkar ju vettig. Hur länge har du haft den? Viktigt för mig att grejor jag införskaffar håller ett tag.
Jag har bara haft den sen i juni. Så den långvariga kvaliteten vågar jag inte svara på.
Men en kompis som var frisör lovordade oster.

Jag kör en sån här:
Batteridriven hårklippare av märket C3 på laddningsstation med laddningsindikator tänt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Marknadsförs tyvärr av någon som lever på att sparka och knäa folk i huvudet, men man kan inte få allt. Batteridriven och under en femhundring.

Fulkemisten
fgo fgo skrev:
Jag har bara haft den sen i juni. Så den långvariga kvaliteten vågar jag inte svara på.
Men en kompis som var frisör lovordade oster.
Ja. Det är det där som är problemet. Har hört samma bra om Moser. Den levde INTE upp till lovorden. Svårt att veta som sagt...

Hemmakatten
Oster och Andis använder vi hundägare oss av. De går aldrig sönder, varar i en evighet. Inköp av en sådan maskin borde räcka i minst 20-30 år för skäggtrimning.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
engs
Batterimaskiner funkar inte.

Den här går att köra med sladd: REMINGTON BEARD BOSS PRO

Batterimaskiner funkar väl alldeles utmärkt.
I alla fall för mig.
Sladd däremot tycker jag är fullständigt värdelöst.
Sladden är i vägen o alltid för kort.

Enda nackdelen med batterimaskiner skulle väl möjligen vara när man glömt att ladda dem.
Men det är ju precis likadant med mobiltelefoner, o det är det ingen som klagar på.;)

K knipo skrev:
Batterimaskiner funkar väl alldeles utmärkt.
De funkar bra så länge man inte belastar dem för hårt. På min maskin är det stor skillnad att klippa i lite tjockare skägg med och utan sladd. (Naturligtvis fulladdad)

Aha.
Så mycket tar jag aldrig, så det har jag faktiskt inte märkt.
Om jag någon gång tar mycket så använder jag först sax o jämnar sedan till det med maskinen.
Men då förstår jag hur du menar.

Lite som när man klipper häcken på våren alltså.:crysmile:

(För övrigt klippte min granne mig i skägget med en äkta gammal häcksax i höstas.
Den var välslipad o tog bra, vilket både hon o jag märkte. Inte riktigt vad hon räknade med.
Skamset fick jag en öl som tröst.:cool:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.