Hej

Vi håller på bygga nytt och funderar om vi ska passa på att installera spotlights, dock blir vi osäkra på placering. Bifogar bild där en leverantör har tyckt sitt.

Någon som har tips?

• Ritning av ett hus med markerade föreslagna platser för spotlights i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Jag tycker det verkar som att du har fått tag på en bra leverantör som kan komma med bättre förslag än standardtråkiga gallermönster på spottarna utan verkligen har tänkt till var gångstråken är och var belysningen gör mest nytta.

Här är några frågetecken dock.
Om du inte har överskåp med underliggande spottar/ljuslister i köket så måste det finnas belysning rakt ovanför arbetsbänkarna, det går inte att ha den enda belysningen ovanför gångstråken för då kommer den person som står vid bänken att skugga diskhon, skärbrädan osv. och inte se vad hen gör.
Jag ser att det står att det också finns en taklampa ovanför soffbordet men det behövs förstås också taklampa ovanför matbordet.
Om det finns någon särskild spegelbelysning i badrummet tycker jag inte att det behövs en spott ovanför handfatet och om det inte finns någon så tycker jag att spotten ska placeras närmare väggen så att personen som står där får ljus i ansiktet och inte ovanpå huvudet.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Tack för svar :)
Är man dumsnål om man inte har fasadbelysning på långsidan upp mot skogen, huset kommer stå endast 4,5 m ifrån tomtgräns så ingen förutom älgarna kommer se min upplysta fasad

BirgitS
Nej, det tycker jag inte. Med inget extra ljus på den sidan så får du kanske möjlighet att se älgarna i stället eller stjärnorna.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.