Nu har jag fått svar (offerter) från fyra stycken företag att lägga på ca 30cm isolering på vår vind.

Dock så av dessa har jag fått två olika svar.
Två av dom säger att jag inte behöver takfotsventilation, och att det räcker med ventilationen
på gavlarna.
De andra två säger att klart att du ska ha takfotsventilation, det räcker inte med gavlarna!

Hur ska man göra?
 
jag skulle välja enbart i gavlar som går att stänga/öppna vid behov.
 
Jag håller åxå på med offerter på att spruta isolering på vinden. Jag skall ha 40cm cellulosa. I de tre offerter jag fått hittils har man varit konsekvent med ventilation i gavlarna, inget vid takfoten.
 
Man kanske funderar för mycket, men är det något jag inte vill ha så är det fuktproblem på vinden...
 
Får du problem så kan du montera takfotsventiler efteråt .....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.