5 085 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Tickande cirkulationspump, byte?
Jaha, du menar att radiatorn blir kall om termostaten stänger. Ja självklart.
Trodde du menade att autoadapt funktionen och termostater sänkte framledningstemperaturen på något magiskt sätt.
Trodde du menade att autoadapt funktionen och termostater sänkte framledningstemperaturen på något magiskt sätt.
2 frågor
Insåg nu att DAB.en som sitter där nu har en luftningsskruv medans min grundfoss alpha 2 inte har det. Hur avluftas den? Eller ser man bara till att ha vatten i den innan uppstart? Dvs vridit på unionkopplingarna igen? Har läst manualen men förstår ändå inte.
Andra frågan är att cpumpen strömmatas idag från vår ivt greenline nånting. Kommer det bli problem med alpha 2 när den strömmatas via värmepumpen? Vpumpen har lite sommarurkopplingslägen etc som bryter strömmen till cpumpen.
Cpumpen förses med 220v via värmepumpen.
Tacksam för svar för jag börjar bli galen på tickeriet nu med den kyligare sommaren vi har
Insåg nu att DAB.en som sitter där nu har en luftningsskruv medans min grundfoss alpha 2 inte har det. Hur avluftas den? Eller ser man bara till att ha vatten i den innan uppstart? Dvs vridit på unionkopplingarna igen? Har läst manualen men förstår ändå inte.
Andra frågan är att cpumpen strömmatas idag från vår ivt greenline nånting. Kommer det bli problem med alpha 2 när den strömmatas via värmepumpen? Vpumpen har lite sommarurkopplingslägen etc som bryter strömmen till cpumpen.
Cpumpen förses med 220v via värmepumpen.
Tacksam för svar för jag börjar bli galen på tickeriet nu med den kyligare sommaren vi har
Klicka här för att svara