1 834 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Thermotech XD beter sig konstigt efter demontering.
Jag har Thermotech XD reglage där jag provade att ta bort fronten för att se hur man ska montera bort den vid målning. Efter jag har sett vart skruvarna var monterade jag tillbaka fronten. Då går reglaget igenom hela menyn som man navigerar genom att hålla in båda knapparna olika länge. Den verkar alltså hamna i ett läge där den automatiskt håller in båda knapparna, man kan inte trycka för att komma vidare eller sänka/höja temperaturen.
Då jag har en i varje rum provade jag att göra likadant i ett annat rum, tog bort fronten, monterade dit den igen (bara med ett plastclips) samma sak händer där. Nu har båda hängt sig. Om man tar bort fronten igen kan man navigera som vanligt utan fronten. Har ni erfarenheter av dessa reglage?
Då jag har en i varje rum provade jag att göra likadant i ett annat rum, tog bort fronten, monterade dit den igen (bara med ett plastclips) samma sak händer där. Nu har båda hängt sig. Om man tar bort fronten igen kan man navigera som vanligt utan fronten. Har ni erfarenheter av dessa reglage?
Inget som sticker ut. Är två fjädrar som blir intrycka och registrerar, funkar bra utan front. Den går att montera genom att trycka in hela, eller ovansidan först och sen trycka till flärpen som man trycker undan för att ta bort fronten.
demontering sker enligt dokumentation från thermotech
demontering sker enligt dokumentation från thermotech
Demmpa skrev:
Kan bekräfta att stänga av strömmen/säkringen, sätta tillbaka fronten och sen sätta igång strömmen/säkringen funkar fint.
Klicka här för att svara