Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Om inkommande kabel är den längst till vänster så är den för klen för att användas som TN-C. PEN-ledare ska idag har en minsta area på 10 mm². Det är fullt möjligt att utgå med TN-S ifrån matande elcentral även om den inte "är" TN-S.

Denna kan inte ses som en central då den driver 2 uttag och 2 lampor det är ingen belastning att tala om.
 
A
Oavsett vad det försörjer så är det en felaktig koppling och ett regelvidrigt utförande
 
tommib
Jag förstår inte ens varför det är kopplat TN-C? Det är ju en femledare där du behöver en fas. Det finns väl en inkommande nolla från matningsstället?
 
L Leffe87 skrev:
Denna kan inte ses som en central då den driver 2 uttag och 2 lampor det är ingen belastning att tala om.
Vad din låda kallas saknar betydelse. Om det är så att du tar ut en nolla från skyddsjordsledaren i kapslingen såsom bilden antyder så är det ett grovt fel. Du har ju en inkommande nolla att använda.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad din låda kallas saknar betydelse. Om det är så att du tar ut en nolla från skyddsjordsledaren i kapslingen såsom bilden antyder så är det ett grovt fel. Du har ju en inkommande nolla att använda.
Okej tack! ska åtgärda det direkt.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.