Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har renoverat köket och provar att bara köra målarfärg på väggarna och skippar kakel eller annan stänkskydd helt. Jag har kört med Jontuns kalkfärg med deras egen sealer för att göra det mer vattentåligt. Jag tänker lägga upp bilder med efter hur åren går och visa hur det ser ut. Min tanke är att när det väl blir lite slitet så målar jag om allt själv i samma eller en helt annan kulör. Så kanske köket fortfarande sitter kvar och ser fräsa ur om en 5, 10, 20 år. Men vem det det kanske går åt pipsvängen och jag är tvungen att tänka om efter ett tag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Intressant. Vi planerar att göra om köket om två-tre år och med öppen planlösning är den väggen väldigt synlig. Har också funderat på att bara måla, så hoppas att du kommer med en uppdatering efter något år eller så.
Diskbänken ser väldigt snygg ut. Får man fråga var du beställde den?
Diskbänken ser väldigt snygg ut. Får man fråga var du beställde den?
Har du någon uppdatering gällande färgen?
Har ni även färgen vid spisen?
Har ni även färgen vid spisen?
Kul för visat intresse. Ja två hela väggar är med kalkfärg inklusive bakom spisen. Fungerar förvånansvärt bra än så länge men det kräver att man målar minst två lager Jontun sealer efteråt. Kommer nog att fortsätta måla ett lager Sealer på väggen bakom vasken och spisen varje år. Upptäcker också några rörelsersprickor men mycket små än så länge. Dessa syns väldigt lite eftersom kalkfärgen har mycket struktur... Gud vilken spännande tråd . Här kommer lite bilder.
Tack för svar, vad härligt! Fett fläckar och vatten känner du inte att det blir kvarstående fläckar av?
Hej! Det har gått en tid! Hur ser väggen ut nu? ☺️ står i valet och kvalet kakla hela väggen eller kalkfärg… hoppas på svar ☺️!!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto