Termostat med digital display som visar 19,4 grader, inställd på uppvärmning. Monterad på vägg med kopparrör i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Manöverpanelen på min EC Home sitter dumt till och är svår att manövrera. Kan man flytta den? eller köra via wifi och en app?

Så som jag uppfattar manualen så ska det gå att dela på manöverpanelen och kopplingsboxen, men då behöver det monteras ett lock på kopplingsboxen.

Uppdatering: .pdf filen jag hittat på nätet täcker inte den rumsgivare jag har. Den ser ut så här:
Rumsgivare med digital display som visar temperatur 19.3, av märket Thermomatic. Knappar för manövrering syns under displayen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och man kan fälla ner en lucka för att komma åt knapparna för manövrering.
Fortfarande kan hoppas någon fixar en app styrning så man kan sitta skönt i soffan o sköta inställningarna.

Jag uppfattade första inlägget att det var manöverpanelen på bilden du ville flytta.

Du har alltså en trådlös rumsenhet också, ja eftersom den är trådlös så går den att flytta "hur som helst" så länge som enheterna har radiokontakt med varandra.

Om värmesystemet är rätt injusterat så ska man inte behöva justera reglercentralen "dagligen" inte ens månadsvis.

Ett vattenburet värmesystem är ganska trögt, det tar någon/några timmar från man gör en ändring tills rumstemperaturen börjar ändras.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.