Vi är så nöjda! Grävde lite i marken så poolen kom ner en bit, byggde ut altanen runt om med pumphus intill och lucka.
Detta är pool och fritids XL modell. 210x280 tror jag.A anis78 skrev:
vi är jättenöjda, men hade gärna haft en dubbelt så stor nu när grabben försöker lära sig simma fast då blir det väl lite dyrare att värma upp.
En fråga, hur mycket låter en sånhär? Det är ju trots allt en cirkulationspump som snurrar året runt. Funderar just nu på placeringen och ett alternativ som väger starkt är precis vid huset!
Det innebär att den hade hamnat ca 2,5m från sovrummet och typ vägg i vägg med vardagsrummet, eller ptja kanske 30-50cm från badkarskanten till husfasaden men med sittmöjligheter som då hamnar mot fasaden!
Det innebär att den hade hamnat ca 2,5m från sovrummet och typ vägg i vägg med vardagsrummet, eller ptja kanske 30-50cm från badkarskanten till husfasaden men med sittmöjligheter som då hamnar mot fasaden!
Den brummar endast lite och då hade jag inte en tanke på det när jag byggde pumprummet. Det hörs lite när man sitter i poolen men inte in i huset.C crazytok skrev:En fråga, hur mycket låter en sånhär? Det är ju trots allt en cirkulationspump som snurrar året runt. Funderar just nu på placeringen och ett alternativ som väger starkt är precis vid huset!
Det innebär att den hade hamnat ca 2,5m från sovrummet och typ vägg i vägg med vardagsrummet, eller ptja kanske 30-50cm från badkarskanten till husfasaden men med sittmöjligheter som då hamnar mot fasaden!
Det finns säkert någon bra matta att ställa själva pumpen på som förhindrar att ljudet/vibbrationerna går vidare i konstruktionen.
(sry för sent svar).
Hej, vi håller precis på att installerar vår xl-pool från pool och fritid. Jag funderar lite över avloppet, vad har du gjort för lösning? Det rör som sitter på (vanligt grått med 90 graders muff) sitter knappt uppe och under gömmer sig gängor till bottenventilen. Jag har dock inte hittat någon bra skruvanslutning för att kunna dra vidare rör från avloppet. Några bra idéer?
Ställer en fråga till om inställningar för rening av vattnet. Vad har ni andra för schema på detta? Hur många timmar om dagen är lämpligt?
Klicka här för att svara






