har ett teletec PC1500 eller 3000 som efter ett strömavbrott piper hela tiden

efter strömavbrottet så felindikerade den 1 och 4.

1:an är ju nåt med strömmen o det löste vi genom att byta backuppbatteriet, det var slut efter 22 år ;)

men sedan så fortsätter 4:an att lysa som ska ha med telekommunikationen att göra, telelinjen är inte inkopplad o jag vet att jag lyckats för flera år sedan att återställa larmet

det funkar inte med att trycka *2 o sedan # då ska man tydligen kvittera felen.

till saken e att larmet fungerar som det ska, men det piper i manöverpanelen varje gång en IR eller MK bryts så är larmet av så piper MAP:en när man går runt i huset eller öppnar en dörr, mycket irriterande.

nån som har en lösning

http://www.eltelarmteknik.se/Filer/Inbrottslarm/pc_1500_v3.2_handhavande.pdf
 
Hur många gånger piper den, 1 eller ett flertal gånger ?
 
ett flertal ggr, är inte där nu, men kanske 3-4ggr tror jag, så fort nånting aktiveras.
 
Är troligtvis "dörrklock" funktionen som är aktiv, du kan testa att stänga av den med *6(masterkod)6 och se om det försvinner. 3 snabba pip indikerar att den aktiveras, 1 lång pip indikerar inaktivering.
 
Hemskt mycket tack.
Det funkade.
Har kollat manualen o vi hittade inget om detta där, så de där hade vart bökigt o lösa.

Tack tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.