3 034 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
teletec pc1500/3000 piper
har ett teletec PC1500 eller 3000 som efter ett strömavbrott piper hela tiden
efter strömavbrottet så felindikerade den 1 och 4.
1:an är ju nåt med strömmen o det löste vi genom att byta backuppbatteriet, det var slut efter 22 år
men sedan så fortsätter 4:an att lysa som ska ha med telekommunikationen att göra, telelinjen är inte inkopplad o jag vet att jag lyckats för flera år sedan att återställa larmet
det funkar inte med att trycka *2 o sedan # då ska man tydligen kvittera felen.
till saken e att larmet fungerar som det ska, men det piper i manöverpanelen varje gång en IR eller MK bryts så är larmet av så piper MAP:en när man går runt i huset eller öppnar en dörr, mycket irriterande.
nån som har en lösning
http://www.eltelarmteknik.se/Filer/Inbrottslarm/pc_1500_v3.2_handhavande.pdf
efter strömavbrottet så felindikerade den 1 och 4.
1:an är ju nåt med strömmen o det löste vi genom att byta backuppbatteriet, det var slut efter 22 år
men sedan så fortsätter 4:an att lysa som ska ha med telekommunikationen att göra, telelinjen är inte inkopplad o jag vet att jag lyckats för flera år sedan att återställa larmet
det funkar inte med att trycka *2 o sedan # då ska man tydligen kvittera felen.
till saken e att larmet fungerar som det ska, men det piper i manöverpanelen varje gång en IR eller MK bryts så är larmet av så piper MAP:en när man går runt i huset eller öppnar en dörr, mycket irriterande.
nån som har en lösning
http://www.eltelarmteknik.se/Filer/Inbrottslarm/pc_1500_v3.2_handhavande.pdf
Klicka här för att svara