Hej! Jag begriper inte hur det hänger ihop. Vattnet rinner inte ner i den ena diskhon, men den andra fungerar som den ska, trots att de är så att säga på samma linje. Jag har haft isär och sköljt ur så mycket jag vågar. Det är öppet från hon och ner genom silen. Det är också öppet genom det första böjda röret från silen till det grövre gemensamma röret. Jag har också öppnat och gjort rent vid det understa renslocket. Men det är i det närmaste tätt från den ena hon i alla fall. Någon som begriper?
Matsalfuno skrev:
Hej! Jag begriper inte hur det hänger ihop. Vattnet rinner inte ner i den ena diskhon, men den andra fungerar som den ska, trots att de är så att säga på samma linje. Jag har haft isär och sköljt ur så mycket jag vågar. Det är öppet från hon och ner genom silen. Det är också öppet genom det första böjda röret från silen till det grövre gemensamma röret. Jag har också öppnat och gjort rent vid det understa renslocket. Men det är i det närmaste tätt från den ena hon i alla fall. Någon som begriper?
Jag tror på klassikern att du har nästan stopp längre ned i köksstammen. Då kan luft inte röra sig framåt i avloppsledningen utan måste tryckas upp bakåt upp i diskhon för att rören ska kunna ta emot vatten. Detta kan t ex ske genom hons överströmningsskydd som nu i praktiken funderar som en avluftning.
Är det möjligen så att den ena hons avloppsrör har överströmningsfunktion men inte den andra. Eller om båda har det så är den ena igensatt? Jag fick rengöra avloppssröret (slangen) till mitt överströmningsskydd en gång med liknande symptom.
Men problemet hos dig är nog egentligen nästan igensatt köklsavloppsstam längre ned.
Centano skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, både nerifrån och uppifrån. När jag lossar röret under rinner det rakt ner.
Klicka här för att svara
