Hej!
Jag har en fundering då jag bygger om i badrummet; de har satt nya stammar och gömt dem bakom två stycken 20 x 20 x 250 cm gipsplattor och jag frågade lite råd här och där och har blivit rekommenderad probau tätskikt för fuktkänsligt material så jag ska alltså klä in hela badrummet (gammal bostadsrätt 21 kvm utan dusch) ett badrum på 130 längd x 90 bredd x 250 höjd.
nu har jag kommit så lång så jag tagit bort och ersatt gamla gipsplattan med ny... men då börjar jag fundera... normal betong fuktspärr är mycket mindre material borde jag ersätta gipset med något annat material så jag slipper mattan blir ju heltöntigt att köpa en 25m matta för 1300 och bara använda 3 meter och klippa och ha sig för att täcka 20 cm ytan... blir det verkligen bra? har nån några insikter ?
som jag ser det är det väl knappast någon fuktskaderisk utan mattan i egentlig mening?!?! känns ju inte så tryggt heller med tanke på klippa och klistra läget runt rör och hörn lär ju inte bli helt tät hur noggrann man än är...
har någon några tips?
Mvh
Stefan