Tack! Drog åt så gott jag kunde med dom verktyg jag hade. Dum fråga men är det något speciellt verktyg man har för detta? Eller räcker vanlig skruvmejsel?R felixmartensson skrev:
Gummipackningen verkar sitta där med någon gammal packningsmassa. Det du säger är att jag ska köpa en ny packning? Någon form av vedertagen tätningsmassa räcker inte?Stefan N skrev:
Skruva isär hela delen, ta loss och gör rent.
Kolla så att allt är helt ovh inte plasten är sprucken. Ser allt ok ut skruva tillbaka grejerna.
Vit skumplast på ovansida, i diskhon, svart gummipackning på undersidan mellan diskho och plasten
Annars köp ett nytt komplett vattenlås, 250kr på Ikea.
Oavsett skall det inte se ut som det gör.
Kolla så att allt är helt ovh inte plasten är sprucken. Ser allt ok ut skruva tillbaka grejerna.
Vit skumplast på ovansida, i diskhon, svart gummipackning på undersidan mellan diskho och plasten
Annars köp ett nytt komplett vattenlås, 250kr på Ikea.
Oavsett skall det inte se ut som det gör.
Produkter som diskuteras: "Morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
97 kr inkl moms
Läs mer
Det ser ut att vara en gammal diskbänk?
Är det ett rör som sticker ner från diskhon?
Gummipackningen skall ju täta mot plåten på diskhons undersida.
Här det det ut som nån hemmafixad lösning där man tagit bort det gamla vattenlåset och kapat röret som kommer från hon. Och skruvar dit första bästa man hittat.
Det fixar man inte med en gummipackning
Rörkitt borde funka att rulla en korv av och trycka dit mellan plasten och hon innan SU skruvar åt. Men då skall det inte vara nån packning där.
https://www.vvsobygg.se/unipak-rork...MIyrKwg4bH4wIVyueyCh1wjQSTEAQYASABEgI7-fD_BwE
Är det ett rör som sticker ner från diskhon?
Gummipackningen skall ju täta mot plåten på diskhons undersida.
Här det det ut som nån hemmafixad lösning där man tagit bort det gamla vattenlåset och kapat röret som kommer från hon. Och skruvar dit första bästa man hittat.
Det fixar man inte med en gummipackning
Rörkitt borde funka att rulla en korv av och trycka dit mellan plasten och hon innan SU skruvar åt. Men då skall det inte vara nån packning där.
https://www.vvsobygg.se/unipak-rork...MIyrKwg4bH4wIVyueyCh1wjQSTEAQYASABEgI7-fD_BwE