Hej!
Vi ska täta våra fönster och vi tror att det tidigare suttit fönsterdrev där. Har bifogat bilder.
1. Är det korrekt att det ska vara fönsterdrev?
2. Kan fönsterdrev vara ytterst eller måste det finns någon typ av täckande fönsterlist utanpå?
3. Hur väljer jag rätt fönsterdrev?
4. Är detta något man kan göra själv eller ska man anställa någon?
Tack på förhand
Matilda
Vi ska täta våra fönster och vi tror att det tidigare suttit fönsterdrev där. Har bifogat bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1. Är det korrekt att det ska vara fönsterdrev?
2. Kan fönsterdrev vara ytterst eller måste det finns någon typ av täckande fönsterlist utanpå?
3. Hur väljer jag rätt fönsterdrev?
4. Är detta något man kan göra själv eller ska man anställa någon?
Tack på förhand
Matilda
Produkter som diskuteras: "fönsterdrev"
Fönsterdrev
Material för att täta mellanrummet mellan fönsterkarmen och bågen eller mellan fönsterkarmen och väggen. Detta görs för att förhindra kalluft, fukt och ljud från att tränga in i rummet samt för att förbättra energieffektiviteten i
Läs mer
Har du en bild på hela fönstret?
Generellt gäller om du har oorganisk isolering så plastar du på insidan och använder diffusionsöppen papp på utsidan. Vill du inte täta med plast på insidan är det drev med hygroskopiska egenskaper som gäller t ex ekodrev. Det finns de som använder fog men det är inget jag tycker man skall köra på som tätning mellan två organiska material.
Generellt gäller om du har oorganisk isolering så plastar du på insidan och använder diffusionsöppen papp på utsidan. Vill du inte täta med plast på insidan är det drev med hygroskopiska egenskaper som gäller t ex ekodrev. Det finns de som använder fog men det är inget jag tycker man skall köra på som tätning mellan två organiska material.
Klicka här för att svara