Jag har inkommande vatten (och ett avluftningsrör) som ligger utanför badrummet. Min plan är att bygga upp en plattform med ett skvallerrör in till badrummet. Hur göra själva "tråget" samt täta runt pem-slang och 50mm avloppsrör?
Funderade på att laminera med epoxi eller sätta nån typ av duk. Tacksam för tips.

• Trätrappa med inbyggd varmvattenberedare, stege och vattenrör ses utanför badrum. Diskussion om lösningar för vatten och avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett litet fördelarskåp vore väl inte helt fel, då finns det gummitutor som tätar skåpbotten och runt rör

jo det e klart men eftersom jag har varmvattenberedaren i skåpet också så funkar inte det

Bygg ett tråg i mdf och täta allt med latex. Måla sedan med våtrumsfärg eller någon epoxi. Bör fungera samt vara kostnadseffektivt.

Duger det att sätta silikon runt rören? Tänker att det fäster dåligt mot plasten?

Ska du ha beredare där också så skulle jag byggt upp 10-20cm med reglar, lagt en 22spån med golvbrunn och pem röret i ett 30-50mm rör sen matta på det.

Då kommer ditt försäkringsbolag bli glada, men det kostar så klart en slant...
Tar du tätskiktsduk med tillhörande hörn och manschetter så kan du göra jobbet själv, sen klinker på det.

Såg nu att det hängde en beredare där 🙂
Men badrummet verkar ju inte ha golv så en golvbrunn bör inte vara så svårt att ordna

Rickard.
Att bygga in en golvbrunn med ett nood vattenlås hade inte varit en dum lösning alls, typ en sån liten minibrunn, går det att lösa nu hade jag kört på det och kanske en stuvbit våtrumsmatta.

Någonstans måste du ju ändå leda säkerhetsventilen från beredaren så varför inte ner i en golvbrunn som det ska vara.

Redigerat:
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Smart! Golvspånet i badrummet är lagt men som tur ät drog jag upp en 50mm avluftning i skåpet. Den kan jag grena till en liten golvbrunn

• Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.