Jag har inkommande vatten (och ett avluftningsrör) som ligger utanför badrummet. Min plan är att bygga upp en plattform med ett skvallerrör in till badrummet. Hur göra själva "tråget" samt täta runt pem-slang och 50mm avloppsrör?
Funderade på att laminera med epoxi eller sätta nån typ av duk. Tacksam för tips.
Funderade på att laminera med epoxi eller sätta nån typ av duk. Tacksam för tips.
Ska du ha beredare där också så skulle jag byggt upp 10-20cm med reglar, lagt en 22spån med golvbrunn och pem röret i ett 30-50mm rör sen matta på det.
Då kommer ditt försäkringsbolag bli glada, men det kostar så klart en slant...
Tar du tätskiktsduk med tillhörande hörn och manschetter så kan du göra jobbet själv, sen klinker på det.
Såg nu att det hängde en beredare där 🙂
Men badrummet verkar ju inte ha golv så en golvbrunn bör inte vara så svårt att ordna
Då kommer ditt försäkringsbolag bli glada, men det kostar så klart en slant...
Tar du tätskiktsduk med tillhörande hörn och manschetter så kan du göra jobbet själv, sen klinker på det.
Såg nu att det hängde en beredare där 🙂
Men badrummet verkar ju inte ha golv så en golvbrunn bör inte vara så svårt att ordna
Att bygga in en golvbrunn med ett nood vattenlås hade inte varit en dum lösning alls, typ en sån liten minibrunn, går det att lösa nu hade jag kört på det och kanske en stuvbit våtrumsmatta.
Någonstans måste du ju ändå leda säkerhetsventilen från beredaren så varför inte ner i en golvbrunn som det ska vara.
Någonstans måste du ju ändå leda säkerhetsventilen från beredaren så varför inte ner i en golvbrunn som det ska vara.
Redigerat:
Klicka här för att svara