1 307 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Täppt golvvärmeslang
Hej!
För cirka 2 år sedan gjorde jag nya bjälklag i kåken o la ner vattenburen golvvärmeslang som idag har blivit satt i bruk till en jordvärmepump. 5 slingor totalt varav en slinga är täppt, kommer inte luft ur andra änden när jag blåser med kompressor. Rörmokare har varit där och driftsatt allting utöver den täppta slingan, de tipsa om att jag kunde lirka med en spiraltråd för att få ur det som gjort att det satt sig. Någon här som varit med om liknande? Går det fylla slingan med något som löser upp skiten kanske? 16mm uninox slang, längd på slingan okänd.
För cirka 2 år sedan gjorde jag nya bjälklag i kåken o la ner vattenburen golvvärmeslang som idag har blivit satt i bruk till en jordvärmepump. 5 slingor totalt varav en slinga är täppt, kommer inte luft ur andra änden när jag blåser med kompressor. Rörmokare har varit där och driftsatt allting utöver den täppta slingan, de tipsa om att jag kunde lirka med en spiraltråd för att få ur det som gjort att det satt sig. Någon här som varit med om liknande? Går det fylla slingan med något som löser upp skiten kanske? 16mm uninox slang, längd på slingan okänd.
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
allt beror ju på vad som korkat igen den..............
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Det vanligaste är väl spikar och skruvar men då borde det ju inte vara bomtätt..........
Klicka här för att svara