Har tänkt anlita hantverkare för renovering (tapetsering, målning av tak) av ett rum på 12kvm, och jag har kontakt med en firma som säger sig kunna fixa detta på en dag. Jag fick dock en prisuppgift på 10 000 vilket jag tyckte var rätt saftigt! Vi ska själva inhandla tapeterna. Dessvärre har jag ingen koll på vad det brukar kosta, vore därför tacksam om någon som vet lite om sånthär kan uttala sig..

/S

En målerifirma som säger sig fixa målning av tak och tapetsering på en dag ska du nog höra med nån annan, väggarna behöver kanske spacklas? Då måste spacklet torka, och takfärgen måste torka inna tapeterna hängs upp. 8 timmar låter väl egentligen reliativt rimligt, men inte på en och samma dag! 10 000 låter dyrt om dom ska fixa det på 8 timmar, 6000-7000 låter mer rimligt.

Skulle vilja säga runt 4000 kr.
Målning kanske räcker med 1 gång som torkar till lunch, sedan tapetsering samma dag. det står ju bara tapetsering och målning av tak.
10 00:- tycker jag låter VÄLDIGT saftigt.

Ja 10 000 är orimligt! Väggarna kan absolut behöva spacklas, inte så snyggt att hänga upp nya tapeter om gamla skarvar finns, och det kanske räcker att måla taket 1 gång, men det beror ju på hur det ser ut idag! jag själv skulle inte vilja att det skyndades på för att bli färdigt, alla moment behöver sin torktid, annars kan det bli pannkaka!

Absolut, allt tar sin tid brukar man säga;)

Jobbar själv som målare! låter väldigt dyrt handlar det om en normal skarvspackling o en smörjning i tak samt tapeter löser man det på 6 tim så hissa upp tie ribber för never..mvh

håller med herbet,har själv varit målare.
tiden stämmer bra,och och priset är högt bör kosta 4-5000 om inget material ingår.

Ett rimligt timpris är 320 kr/timme + moms. Annars lämnar oftast firmorna ett fast pris som kan inkludera takfärg samt undermaterial men inte tapeter. Sen är det upp till dig att tycka att priset är ok eller inte.

Vi gjorde precis ett sovrum på 12kvm. Tak, tapet+fond. Arbete 1500kr efter avdrag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.