D
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag tolkade det som du ville mäta på fasta intervall, man kan ju ha flera givare tänkte jag :)

Men du borde väl kunna konstruera/köpa något som funkar som en vanlig tankmätare med resistansmätning? Eller är jag ute och cyklar? :)

Jo men då är problemet att få in den i styrningen/notifieringen.

relä är enkelt....

D
H hempularen skrev:
Nivåmätning i cisterner är en vetenskap i sig. Nu är väl rent vatten relativt lätt att mäta. Men med den tänkta uppsättningen, vad handlar det om för strömmar?
12vdc

D
A Alexn72 skrev:
[länk]

Sån är nog lättast
jag har några sådana där och den känns inte helt vattentät när vattnet gått över maxläget.

De är ju helt kapslade :thinking:

Där är en magnet i det vita som löser ut brytaren i det svarta. Ingen ström behöver gå mellan den rörliga och fasta delen.

D
13th Marine 13th Marine skrev:
De är ju helt kapslade :thinking:

Där är en magnet i det vita som löser ut brytaren i det svarta. Ingen ström behöver gå mellan den rörliga och fasta delen.
ja men jag tänker mer på den fasta delen. Den känns inte vattentät. Dessutom är kabeln kort så jag måste få till en vattentät skarv men det kanske inte är något problem med krympslang?

Ja, den sidan kanske inte är tätad.
Det finns ju den varianten jag länkade till, då kan du sätta den på utsidan istället, anternativt om du sätter den i ett rör du trycker ner i tanken.

D
Ja eventuellt, ett ytterligare problem kan vara att fibarons ingångar.

alltså relät kommer ju ligga på när vattnet går över och jag vet inte hur fibaron reagerar på det.
Dokument som beskriver olika ingångstyper för en RGB/RGBW-modul, inklusive analog och momentär switch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D Derbyboy skrev:
ja men jag tänker mer på den fasta delen. Den känns inte vattentät. Dessutom är kabeln kort så jag måste få till en vattentät skarv men det kanske inte är något problem med krympslang?
Jag kör såna i min brunn, vet inte hur många år de suttit där 5?
Med limkrympslang är det inga problem.

D Derbyboy skrev:
12vdc
Jo men hur mycket ström kan den driva igenom vattnet? Det påverkar ev. korrosion. Skulle man ex. köra flera ampere i vattnet så finns risk att du fäller ut metall från elektroderna, så vattnet blir giftigt.

D
Den kan driva typ 6a per kanal eller 12a totalt men det beror väl på vad jag sätter på förbrukarsidan. Kan ju sätta en diod som inte drar någonting.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.