Hej,
Min Stiga vägrar starta. Tändstiftet var rejält sotigt, så bytte. Men icke starta den för det. Tändhatten ser lite märklig ut i botten. Hur ska den se ut där? På min är det som en rund metallring där. Men, den är inte som en hel ring som sitter ihop, utan den är delad på ett ställe. Som om man klipper av en metallring på ett ställe. Skall det vara så?
Min Stiga vägrar starta. Tändstiftet var rejält sotigt, så bytte. Men icke starta den för det. Tändhatten ser lite märklig ut i botten. Hur ska den se ut där? På min är det som en rund metallring där. Men, den är inte som en hel ring som sitter ihop, utan den är delad på ett ställe. Som om man klipper av en metallring på ett ställe. Skall det vara så?
Ringen är delad för att kunna fjädra.
sätt det stift du har i hatten och andra ändan på motorblocket och dra/kör motorn på starten, kommer det gnista då? Om det gör de gå vidare med att kolla om det kommer bensin. dra/kör motorn på starten utan stiftet i men med finger framför tändstiftshålet, blir fingret inte lätt fuktigt av bensin så kommer det inte fram bensin
Klicka här för att svara