Upptäckte idag att anslutningen från stuprör till dagvattenledningen spruckit under marken och skapat ett litet slukhål. Det är betongrör i marken och man har murat fast et plaströr ca 92 mm i diameter. Detta är förmodlugen gjort på 70-talet när man satte fasadtegel och väggen byggdes på ca 10 cm.
Nu är frågan vad jag ska ha för att ansluta till detta plaströr.
I nuläget sitter det ett gjutjärnsrör fasttejpat.
Vad behöver jag för att få ihop detta? Vill verkligen inte ge mig på att bila bort betongen dom murat fast röret med.
Dåliga bilder.
Nu är frågan vad jag ska ha för att ansluta till detta plaströr.
I nuläget sitter det ett gjutjärnsrör fasttejpat.
Vad behöver jag för att få ihop detta? Vill verkligen inte ge mig på att bila bort betongen dom murat fast röret med.
Dåliga bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, efter dagens försök av införskaffande av material och grävande så är det som följande.
Det sitter ett plaströr fastmurat till betongröret. I det röret satt en reducering i äggskalsplast, den smala delen har yttermått 87mm, den övre muffen är spräckt pga gjutjärn som expanderat, men i den borde ett 110-rör passa perfekt.
Problem, jag kan inte hitta nånting liknande i dagens sortiment vilket är uselt. Om det nu har funnits dessa dimensioner så kan man ju tycka att det borde finnas passande delar.
Nån som kan komma på en lösning?
Det sitter ett plaströr fastmurat till betongröret. I det röret satt en reducering i äggskalsplast, den smala delen har yttermått 87mm, den övre muffen är spräckt pga gjutjärn som expanderat, men i den borde ett 110-rör passa perfekt.
Problem, jag kan inte hitta nånting liknande i dagens sortiment vilket är uselt. Om det nu har funnits dessa dimensioner så kan man ju tycka att det borde finnas passande delar.
Nån som kan komma på en lösning?
Produkter som diskuteras: "avloppsror"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden