1 558 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Täckplåt för skorsten
Sedan jag köpt hus så gjorde jag min höstliga honungsräd på vinden. Och som vanligt var kakorna helt tomma, även getingarna var borta vilket var skönt. Gjorde även de vanliga fultmätningarna i trädet, och för första gången lyste den bara grönt. Under 14% över allt där jag kom åt att mäta vilket var skönt. Men hittade tyvärr ett nytt orosmoment. Täckplåten som ska täcka mellan skorsten och betongtakplattor släppte igenom en liten strimma av ljus. Det började regna ganska mycket och det droppade lite.
Antar att detta är väldigt dåligt. Men till frågan, hur gör man för att täppa till den sista lilla glipan? Är det att murbruka över som jag läst någonstans? Ska man lämna detta åt en plåtslagare?
Tänkte visa bild, men ifånen vill inte...
Antar att detta är väldigt dåligt. Men till frågan, hur gör man för att täppa till den sista lilla glipan? Är det att murbruka över som jag läst någonstans? Ska man lämna detta åt en plåtslagare?
Tänkte visa bild, men ifånen vill inte...
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Troligen har du bara ett beslag mellan skorsten och betongtakplattor inget mellan pappen och skorsten troligen därför det kommer in solljus. Kan vara ett dåligt beslag också men går inte säga mer utan bilder.
Klicka här för att svara