Hej!
Håller på att demontera köket i vår nyköpta villa. Har kommit till diskbänken. Hur gör jag för att koppla bort blandaren samt kopplingen till avloppet utan att göra en vattenläcka?
Tack på förhand.

• Diskbänk med tvålkopplad blandare och avloppssystem under med plast- och bottendel. Remsa av silvertejp på avloppsrören.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksbänk under diskho, synliga rör och VVS-kopplingar, inklusive avlopps- och vattensystem, under demontering i en villa.
    Skapa konto
Avloppet är väl inget att oroa sig för så länge du inte spolar vatten?

Ja det har du ju rätt i :D

Ser ingen ventil för vattnet på bilden, men den kanske gömmer sig. Även om du hittar den så är ju frågan hur mycket du litar på
den.

Men hur gör man med kopplingen till vattnet? Om jag ska gissa så stänger jag av vattnet i huset, kopplar bort blandaren sen sätter på såna metallock med packning, är det rätt?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
G grovspacklarn skrev:
Ser ingen ventil för vattnet på bilden, men den kanske gömmer sig. Även om du hittar den så är ju frågan hur mycket du litar på
den.
Ja det är ju från 49’ tror jag….

Krilleman
Lufsen_bygg Lufsen_bygg skrev:
Men hur gör man med kopplingen till vattnet? Om jag ska gissa så stänger jag av vattnet i huset, kopplar bort blandaren sen sätter på såna metallock med packning, är det rätt?
Närbild på kopplingen till höger enligt min markering.
Ser ut som en vatette-koppling, kan det stämma?

Samt så borde det finnas en koppling bakom avloppet vid min vänstra pil.
Finns det? (Bakom avloppet)?
Finns det någon koppling alls som inte syns i bild?

Avlopp under diskbänk med två gröna pilar som pekar på rörkopplingar; silvertape och plast används runt kopplingarna.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.