1 522 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
T2 golvvärme? Meny?
Tjena, har precis kopplat in en T2-värmekabel, men jag har en fråga. På min så kan jag se nuvarande temp. alltså "är-värdet", men på den nuvarande som jag kopplade i en annan fastighet, så kan jag inte se "är-värdet" utan bara "bör-värdet". Ska tillägga att termostaten som jag kopplade in nyss är två år gammal, min är ett par månader. Är det kanske olika versioner?
Mvh...
Mvh...
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Har du läst manualen? 
T2 är förvirrade! De har tidigare varit att den visat börvärde, sen ändrade de till att den visar ÄR-värde.. Sen ändrade de tillbaka.. Eller om de var tvärt-om :wow:
Vi har varit med om där vi satt två termostater bredvid varandra, som köpts in på samma ställe, vid samma tillfälle, och där en visar bör-värde och den andra är-värde. Vilket inte går att ändra!
Vi har varit med om där vi satt två termostater bredvid varandra, som köpts in på samma ställe, vid samma tillfälle, och där en visar bör-värde och den andra är-värde. Vilket inte går att ändra!
Det är så ja, såg också att när man resetade den, så visade min version 1.6 och hans 1.4, så det är troligen så att det är olika versioner. Men man kunde se "är-värdet" om man gick in menyn. Har som sagt läst i handboken och i hans stod det inget om "är-värdet", men självklart har jag slängt min så jag kunde inte jämföra
Nu när de nya termostaterna kommer av T2 så om jag inte har fel vad försäljaren sa var att det skulle bli BÖR-värde igen och tror det var om man håller in OK knappen i 2-3 sekunder och ÄR-värdet kommer fram i några sekunder.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Så var det på den senaste jag installerade för någon vecka sen.z4p skrev:
//Patrik
Klicka här för att svara