7 077 läst ·
31 svar
7k läst
31 svar
Synpunkter på layout
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
En liten fråga (som kanske inte hör hit):
Var torkar man tvätten?
jag förstår att det är problematiskt när lägenhetsytan är liten men...
Blir det på en torkställning i vardagsrummet?
Var torkar man tvätten?
jag förstår att det är problematiskt när lägenhetsytan är liten men...
Blir det på en torkställning i vardagsrummet?
Det kanske är en kombinerad tvätt/torktumlareKnockOnWood skrev:
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 20 667 inlägg
Enligt Grohe så måste man även komma åt ovanifrån, mao räcker inte inspektion enbart från knappen. Min sambo gillar dock hyllan så kanske inte spelar någon rollthomasx skrev:
Lägenheten är på 100 kvadrat så i Stockholmsnormer räknas det som en stor lägenhetsytaKnockOnWood skrev:
Vi tänkte ha en hopfällbar som man kan ställa i städskåpet när den inte används, jag ser tvättmaskinen i lgh mer som en maskin man använder lite oftare vilket genererar mindre tvätt. Ska man stortvätta får man använda föreningens tvättstuga.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, jag ber om ursäkt för frågan. Fördomsfull som jag är antog jag att lägenheten var liten, i proportion till badrummet/tvättstugan.AndersMalmgren skrev:
Men det blir nog inte många turer till föreningens tvättstuga.
Det är ju inga problem att tvätta och hänga några lakan när plats finns.
Renoverare
· Stockholm
· 20 667 inlägg
Ingen fara 
Nu fick jag ett till tips av en kollega, man skulle kunna bygga väggen som toan hänger på hela vägen upp till taket, men ha ett skåp ovanför toan och i skåpet komma åt inspektion. Får suga på den. Alltid bra med mycket förvaring
Nu fick jag ett till tips av en kollega, man skulle kunna bygga väggen som toan hänger på hela vägen upp till taket, men ha ett skåp ovanför toan och i skåpet komma åt inspektion. Får suga på den. Alltid bra med mycket förvaring
Så har jag gjort. Men då har vi bara en liten knapp för spolning, så all access sker genom botten i skåpet.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 667 inlägg
Funderat en del på detta. Enda lösningen är att ta upp ett hål i väggen till angränsande rum och enbart ha en 10mm gips + 10mm plywood vilket betyder att jag kan få in stolen 80mm men vette fan om det är värt detthomasx skrev:
edit: Samt att då blir hyllan oanvändbar som hylla
Redigerat:
Jaha, du tänker så, ja det var ju en ide. De där 80mm kan göra stor skillnad om stolen sticker ut i dörröppningen. Men det beror ju också lite på vad det är för rum på andra sidan. Man kanske inte vill ha så mycket prutt-ljud därAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 667 inlägg
Min sambo tänkte lika
Det är matsalen och matsalsbordet kommer stå precis bakom så kanske inte så bra om man har gäster. Kanske går att dämpa med lite isolering runt monteringsstativet?
Renoverare
· Stockholm
· 20 667 inlägg
Btw, dörrens mått på ritningen är utan karm
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 667 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om skåpet:
Du skulle ju kunna ha en grund, öppen hylla på tvärväggen till vänster i stället, utan "framgavel" och med hyllplanen lite rundade framåt.
Och så en större spegel som Thamasx föreslår. Det gör väl att rummet ser större ut
Du skulle ju kunna ha en grund, öppen hylla på tvärväggen till vänster i stället, utan "framgavel" och med hyllplanen lite rundade framåt.
Och så en större spegel som Thamasx föreslår. Det gör väl att rummet ser större ut
Renoverare
· Stockholm
· 20 667 inlägg
Jo, får fundera. Personligen tycker jag det räcker med underskåpet, men vi är ju två som ska tycka 
Annars då, är 300mm från bänkskiva till spegel bra?
Annars då, är 300mm från bänkskiva till spegel bra?