Har läst alla trådar som finns i ämnet men fattar ändå inte, så om någon kan förklara för mig som om jag var fem så vore jag väldigt tacksam...

Swedoor innerdörr som har hängt ned sig på handtagssidan. (Antagligen pga barnen hängt i den.) Drog åt alla skruvar vilket fick upp den någon mm men den tar fortfarande i i nederkant. Skiljer 2 mm mellan gångjärnssidan och handtagssidan. Vad gör jag nu?

• IMG_20251118_093512.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett gångjärn på en vit innerdörr från Swedoor, med en springa mellan dörr och karm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skaffa en gångjärnsriktare Habo #3 och knäck det övre gångjärnet lite.

Jag köpte min på Bygghemma. Tror det var 169kr inkl frakt.

R Robert-san01 skrev:
Skaffa en gångjärnsriktare Habo #3 och knäck det övre gångjärnet lite.

Jag köpte min på Bygghemma. Tror det var 169kr inkl frakt.
Tack, det har jag inte testat men låter rimligt. Dum fråga men är det uppenbart hur man använder en riktare?😬😅

Charlieflower Charlieflower skrev:
Tack, det har jag inte testat men låter rimligt. Dum fråga men är det uppenbart hur man använder en riktare?😬😅
Ja, det är hyffsat uppenbart. Annars finns det bra instruktioner på nätet om hur man gör och principen är den samma för alla utanpåliggande gångjärn.

R Robert-san01 skrev:
Ja, det är hyffsat uppenbart. Annars finns det bra instruktioner på nätet om hur man gör och principen är den samma för alla utanpåliggande gångjärn.
Tack för hjälpen! 😊

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Charlieflower Charlieflower skrev:
Tack för hjälpen! 😊
Det gick bra?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.