Byggahus.se
Har försökt hitta data för svetsning av PEM kopplingar. Dvs vilken ström, spänning och tid som krävs för rätt svetsning. Vet någon var jag ska leta?
 
Enklast är väl att försöka söka specifikationer på maskiner som är gjorda för det?
Eller fråga tillverkaren av kopplingarna…..
 
Rickard.
Ska du bygga en egen svets? Jag TROR det är mer komplicerat än bara en viss ström en viss tid men har inte direkt funderat på det tidigare.

Dom svetsar jag använt skannar man bara streckkoden på kopplingen och så sköter maskinen inställningen och svetsning automatiskt.
 
Redigerat:
Rickard. Rickard. skrev:
Ska du bygga en egen svets? Jag TROR det är mer komplicerat än bara en viss ström en viss tid men har inte direkt funderat på det tidigare.

Dom svetsar jag använt skannar man bara streckkoden på kopplingen och så sköter maskinen inställningen och svetsning automatiskt.
Tack för ditt svar. Det är nog inte så svårt.. En svetsning kräver en viss energimängd, Ström, spänning och tid ger den energimängden. Jag har byggt betydligt mer komplicerade apparater än så. Mitt problem är att jag vill veta vad jag gör och vilka data som gäller för komponenterna, men de databladen är svåra att hitta. Jag får leta vidare
 
MathiasS MathiasS skrev:
Lite info i denna PDF.
Tack! Så här lång hade jag kommit och pdf:et ger bra information om man har all utrustning.
 
Etikett på industriell produkt med streckkoder, specifikationer, och "Made in" text; svart bakgrund, teknisk information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ser ut som 80 sekunder svetstid och 15 minuter avkylning…….
Och det verkar behövas 24volt?
Men det lär vara olika på olika kopplingar :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.