Oj,oj vilka svåra val man står inför;-)! Det är dax att köpa vitvaror till köket!

*Integrerad diskmaskin: Ej hittat ännu

*Inbyggnads ugn/micro: Vi vill ha en inbyggd ugn med "micro" fast i 60-bredd & 60 cm höjd. Har hittat en sådan från Siemens: EH 775501E

*Induktionshäll: Samma märke som ovanstående. Snyggast att ha samma fabrikat på ugn & häll eller? Ugnen sitter precis under hällen...
Denna har vi tittat på: Siemens HB 370560S

*Spiskåpa: Fjäråskåpan "Nostalgi".... Helt rätt - fast dyr!!

Kom med tips, råd & erfarenheter ang dessa vitvaror eller andra tänkbara val!
Tack på förhand!

Electrolux har en integrerad diskmaskin med beteckning ESL6531. Jag vet inte om den är bra, vi har beställt en sån men eftersom köket inte är klart ännu så har jag inte provat den ännu.

Lycka till!!

Helintegrerade Diskmaskiner, varför inte köra på Siemens där med?
Tycker personligen det ger ett bättre intryck när man har ett och samma märke på maskinerna

/M

mikkat skrev:
Helintegrerade Diskmaskiner, varför inte köra på Siemens där med?
Tycker personligen det ger ett bättre intryck när man har ett och samma märke på maskinerna

/M
Ja, det är nog snyggast & ger nog ett enhetligare intryck om vi väljer Siemens på diskmaskinen oxå. Men frågan är om man inte skall ta en halvintegrerad isåfall? Synd att lägga så mkt pengar på ngt som är "överbyggt"...
Vad tycker du/ni?

Jag tycker inte att man behöver ha samma märke på ugn och dm, särskilt inte om det är en helintegrerad diskmaskin som man ändå inte ser. Vi köpte vår helintegrerade från Ikea (whirlpool) och vi har varit väldigt nöjda med den. Vi har inte så många skåp (litet sekelskifteskök) så där är det helt klart snyggast och mest harmoniskt med en helintegrerad lucka. Ugnen är från Siemens (pyrolys).

Bra idé med integrerad micro/ugn, det önskar jag att vi hade köpt eftersom det inte gick att sätta micron så som vi hade tänkt oss.

Vi har en Seimens helintegrerad Diskmaskin och är helnöjda med den. Det bästa är att man hör inte den när den är igång.

Sven

Vi valde en helintegrerad Siemens med denna fronten, clean och dessutom tyst.

• SZ72045_front_i_rostfritt_stl.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Javisst ja,

SZ72045

heter den...

Har funderat lite kring diskussionen om att det är snyggare om vitvarorna är av samma märke.....
Vi kommer att ha en helintegrerad diskmaskin (den jag tipsade om tidigare i denna tråden), alltså kommer vi ha samma front på den som på vår övriga köksinredning. Då syns det ju inte vad det är för märke??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.