4 621 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Sungrow batteriladdning
Vi ska sätta in solceller på villan och lutar åt att skaffa Sungrows växelriktare och batteri. Men försöker reda ut om det kommer vara möjligt att kunna ladda upp batteriet från elnätet på natten när det är billigt och använda på dagen när det är dyrare. Någon som vet om det fungerar med Sungrow? Eller behöver jag köpa till något mer för att allt ska prata med varandra, från tex Tibber?
Har även kikat på Kostal och SMA växelriktare. Vet inte om någon av dem löser det heller.
Tack!
Har även kikat på Kostal och SMA växelriktare. Vet inte om någon av dem löser det heller.
Tack!
Batterilager kopplat till en växelriktaren är ett system uppbyggt kring en hybrid växelriktare som även sungrow har. Konfigurationen i växelriktaren tillåter att sätta både klockslag för laddning av batteri från nätet och även tider då batteriet får användas som energikälla (urladdningstider). Hybrid växlaren innehåller även backup utgång för kritiska belastningar under strömavbrott ex. kylskåp.
Stort tack för svar! Vet du om jag kan ställa det på själva växelriktaren eller har de en app eller dylikt? Varför hittar jag ingen information om detta någonstans?H håbbe1961 skrev:Batterilager kopplat till en växelriktaren är ett system uppbyggt kring en hybrid växelriktare som även sungrow har. Konfigurationen i växelriktaren tillåter att sätta både klockslag för laddning av batteri från nätet och även tider då batteriet får användas som energikälla (urladdningstider). Hybrid växlaren innehåller även backup utgång för kritiska belastningar under strömavbrott ex. kylskåp.
Klicka här för att svara