Har en Meec sänksåg som jag köpte på rea för ca 5 år sen, men som knappt blivit använd pga att jag tyckte den medföljande skenan inte var något bra och alldeles för kort. Jag håller nu på med altanbygge och tänkte eventuellt försöka använda sågen igen om det är möjligt att köpa en annan skena till.
Är det någon som vet om det finns någon styrskena som passar? Typ Makita eller liknande? Helst ca 140-150cm lång i ett stycke.
Bifogar bilder med mått på skenan som medföljde.
Är det någon som vet om det finns någon styrskena som passar? Typ Makita eller liknande? Helst ca 140-150cm lång i ett stycke.
Bifogar bilder med mått på skenan som medföljde.
Tycker alla dom där ser snarlika ut, men vet ju inte vad det är för mått. Så har tyvärr inte hittat svaret ännu.
Åh intressant, hur funkar det tycker du om du jämför med makitas?Bart skrev:
Har länge funderat på att kapa av ena av mina för att jag relativt ofta behöver en kort skena men det tar mot så att göra det, dom är ju inte gratis och jag behöver två långa ibland 😉
Redigerat:
Ja det verkar tyvärr som att Meecen är lite bredare efter spåret. Hur bred är din såg om du mäter den delen under sågen?Bart skrev:
Jag tycker det fungerar utmärkt. Jag får dra åt ställskruvarna lite extra när Meec-skenan används. Inte riktigt lika exakt tillverkad. Eller så är det storleksskillnaden som påpekats här i tråden.Rickard. skrev:
Jag köpte en 800mm just för att ha en liten smidig skena på arbetsbordet.
Produkter som diskuteras: "arbetsbordet"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Tack!N Niq skrev:
Efter lite googling hamnade jag på något som hette Evolution som också verkar haft Rage i namnet på vissa produkter och den verkar passa flera olika märken, bland annat Makita och Festool. Den som var 1400mm var dock 2x700, men fanns även i 2800mm (2x1400) inkl väska, skarvjärn och tvingar för 1300kr på Amazon (1200kr efter medlemsrabatt). Makitan i 1500mm låg på 500kr efter rabatten, så var ju lite billigare även om man skulle köpa två skenor, men då utan väska och tillbehör.
Har kollat lite på en begagnad Festool TS55 och då skulle denna skena även passa den sågen, så kanske vore ett vettigt köp ändå.
Redigerat: