1 347 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Styrning belysning?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
I vilket sammanhang? gissningsvis styrning via tidur eller tex z Wave telstick eller liknande
Ja, det är fastighetsskötaren i vår bostadsrättsförening som skriver så här: ".... informerar mig att ytterbelysningen inte lyser i F-uppgången. Vi bytte ju i E för ett tag sedan och jag misstänker att det är hög tid att byta i F också. Alltså själva styrningen. Vänligen återkom om ni önskar ha detta utfört."
Jag blev nyligen med i styrelsen i vår Brf och han har svarat detta till ordföranden när hon sa att vi kunde sköta om trasiga lampor själva... De hittar hela tiden på extrajobb som de tar betalt för , skickar fakturor som vi inte egentligen inte ska betala osv. och jag misstänker att detta kan va en sån sak att han försöker säga att det är någon grej som vi själva inte vet nåt om som behöver fixas så de kan skriva mer tid än va det egentligen tar att fixa det.. D är uppsagda och har såvitt jag förstått blivit värre med sådant sen dess...
Jag blev nyligen med i styrelsen i vår Brf och han har svarat detta till ordföranden när hon sa att vi kunde sköta om trasiga lampor själva... De hittar hela tiden på extrajobb som de tar betalt för , skickar fakturor som vi inte egentligen inte ska betala osv. och jag misstänker att detta kan va en sån sak att han försöker säga att det är någon grej som vi själva inte vet nåt om som behöver fixas så de kan skriva mer tid än va det egentligen tar att fixa det.. D är uppsagda och har såvitt jag förstått blivit värre med sådant sen dess...
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Vart iväg ett tag gäller det en normal trappuppgång så styrs det via ett antal tryckknappar och ett tidur finns nog ett relä oxå ingen raketforskning precis ytterbel styrs via ett ljusrelä som tänder vid ett visst mörker
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Är det en stor förening?
Klicka här för att svara