Hej
Jag hyr ut min fjällstuga och förstår att många av de som hyr inte bryr sig om vad det kostar med värme.
Vad finns det för alternativ att styra så att man inte kan höja över en viss värmenivå? Jag tänkte först köpa Wi-Fi kontakter till varje element men inser att de kan lätt dras ur om man är på plats.
Vad finns det för alternativ?
Med vänlig hälsning, Ylva

B
Om du har ett antal el-element som är anslutna med stickpropp är det väl lite bökigare att få till funktionen du önskar.

Jag tror att du bör titta på hur kontor och verksamhet i t.ex. offentlig sektor fungerar. Där brukar man ofta sätta dit sådana här:
https://www.vvsochbad.se/danfoss-rumstermostat-traaddragen-for-offentliga-lokaler-1020215

Denna behöver ju kombineras med en wifi-styrning som också beror på temperaturen i luften, så du från distans kan ställa in 10c (eller vad du önskar när ingen är i stugan), och låta denna dannfoss termostat styra en kontaktor som slår av spänningen till elementen när tempen I rummet är över termostatens inställda temperatur.

Känns som en del elinstallationsjobb...

• Gilla
Ylvapylva
  • Laddar…
Shelly har infällda wifi-relläer som får plats i vanliga dosor bakom vägguttag och går enkelt att koppla till deras temperatur sensor. Då får du i appen en termostat där du ställer in temperatur och relläerna går på tills temperaturen är uppnådd. Du kan även ställa in schema och grejor så att det blir lite kallare på natten etc.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.