Hej
Undrar om någon vet vad problemet kan vara. Har en termostat i hallen som är fabriksåterställd, inställd på 23 grader i comfortläge.
Men värmen dyker till ca 14 grader,för att sen jobba sig upp till 23. Så håller eländet på.
Ringde leverantören som bad mig kolla att den är inställd på golvgivare och det tycker jag den är.
De misstänkte att den kan vara paj.
Vad tror ni?
Mvh
Fredrik


Termostat inställd på 23 grader med en temperaturdisplay som visar 14 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Termostat visar 18.7 grader, inställd på comfortläge, suddig närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min sådan gick sönder för nån månad sen. 2 år gammal. Min värmde bara en gång. Efter den uppnått temp slog den av och slår inte på igen(den ser ut att värma med symbolen) förräns den varit strömlös. Då funkar den 1st cykel igen.
 
Titta så du inte har en av knapparna i kläm. Det är lätt hänt att de mjuka knapparna fastnar i locket och blir intryckta hela tiden.
 
Märkligt, påminner verkligen om mitt problem. Nånstans vill jag påstå att dessa är av toppkvalitet, vilket inte stämmer.
 
Müssli skrev:
Titta så du inte har en av knapparna i kläm. Det är lätt hänt att de mjuka knapparna fastnar i locket och blir intryckta hela tiden.
Tackar för tipset, men jag tycker inte det kam vara problemet då jsg stått och glott på den så många gånger.
 
Njoo. Det kan vara problemet, kanske inte jättesannolikt, men...

OM en knapp hänger upp sig på något sätt, så kan det blockera regleringen. Microprocessorn som styr termostaten kan vara fullt upptagen med att läsa av den intryckta knappen, och inte hinna köra reglerfunktionen.
 
Och det är rätt vanligt att någon av knapparna på just den modellen hänger sig vid monteringen.
 
B bjornligan skrev:
Min sådan gick sönder för nån månad sen. 2 år gammal. Min värmde bara en gång. Efter den uppnått temp slog den av och slår inte på igen(den ser ut att värma med symbolen) förräns den varit strömlös. Då funkar den 1st cykel igen.
Hej!
Jag har precis samma problem! Vad gjorde du för att lösa problemet?

MVH
Johan
 
Hej, jag kontaktade fabtikanten igen, fick förmodligen tala med annan person den här gången.
Han sade att detta var ett känt problem så han var hygglig och skickade mig en helt ny av en annan modell.
Denna fick jag tillsist tag på en elektriker som installerade för några månader sedan.
Har alltså funkat fint i några månader.
Mvh Fredrik
 
F fredand44 skrev:
Hej, jag kontaktade fabtikanten igen, fick förmodligen tala med annan person den här gången.
Han sade att detta var ett känt problem så han var hygglig och skickade mig en helt ny av en annan modell.
Denna fick jag tillsist tag på en elektriker som installerade för några månader sedan.
Har alltså funkat fint i några månader.
Mvh Fredrik
Tack :)
Har kontaktat tillverkaren nu. Får se vad som händer.
 
SiggesPappa SiggesPappa skrev:
Tack :)
Har kontaktat tillverkaren nu. Får se vad som händer.
Hej
Jag har samma problem. Hur fick ni uppgifterna till tillverkaren? Eller om ni har så kan jag kontakta dem.
 
031-335 58 00. De har bytt namn femtielva gånger så nu heter de nVent Raychem om de inte hunnit byta igen. ;)
 
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
nikasp
Svärmor hade en likadan som TS. Jag fick oväntat en splirrans ny av Raychem och bytte enkelt själv hos henne. Byt inte givarkabeln om du inte måste har jag läst mig till, risk att den kanske inte kommer upp eller nya går ner. Jag satte rätt motstånd i konfigurationen och kollade/kalibrerade sedan med IR-termometer. Svärmor glad!
 
Hej, letade i min mail, men hittade inget. Men nVent låter väldigt bekant.
Mvh
Fredrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.