Hej
Undrar om någon vet vad problemet kan vara. Har en termostat i hallen som är fabriksåterställd, inställd på 23 grader i comfortläge.
Men värmen dyker till ca 14 grader,för att sen jobba sig upp till 23. Så håller eländet på.
Ringde leverantören som bad mig kolla att den är inställd på golvgivare och det tycker jag den är.
De misstänkte att den kan vara paj.
Vad tror ni?
Mvh
Fredrik
Undrar om någon vet vad problemet kan vara. Har en termostat i hallen som är fabriksåterställd, inställd på 23 grader i comfortläge.
Men värmen dyker till ca 14 grader,för att sen jobba sig upp till 23. Så håller eländet på.
Ringde leverantören som bad mig kolla att den är inställd på golvgivare och det tycker jag den är.
De misstänkte att den kan vara paj.
Vad tror ni?
Mvh
Fredrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min sådan gick sönder för nån månad sen. 2 år gammal. Min värmde bara en gång. Efter den uppnått temp slog den av och slår inte på igen(den ser ut att värma med symbolen) förräns den varit strömlös. Då funkar den 1st cykel igen.
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Njoo. Det kan vara problemet, kanske inte jättesannolikt, men...
OM en knapp hänger upp sig på något sätt, så kan det blockera regleringen. Microprocessorn som styr termostaten kan vara fullt upptagen med att läsa av den intryckta knappen, och inte hinna köra reglerfunktionen.
OM en knapp hänger upp sig på något sätt, så kan det blockera regleringen. Microprocessorn som styr termostaten kan vara fullt upptagen med att läsa av den intryckta knappen, och inte hinna köra reglerfunktionen.
Hej!B bjornligan skrev:
Jag har precis samma problem! Vad gjorde du för att lösa problemet?
MVH
Johan
Hej, jag kontaktade fabtikanten igen, fick förmodligen tala med annan person den här gången.
Han sade att detta var ett känt problem så han var hygglig och skickade mig en helt ny av en annan modell.
Denna fick jag tillsist tag på en elektriker som installerade för några månader sedan.
Har alltså funkat fint i några månader.
Mvh Fredrik
Han sade att detta var ett känt problem så han var hygglig och skickade mig en helt ny av en annan modell.
Denna fick jag tillsist tag på en elektriker som installerade för några månader sedan.
Har alltså funkat fint i några månader.
Mvh Fredrik
TackF fredand44 skrev:Hej, jag kontaktade fabtikanten igen, fick förmodligen tala med annan person den här gången.
Han sade att detta var ett känt problem så han var hygglig och skickade mig en helt ny av en annan modell.
Denna fick jag tillsist tag på en elektriker som installerade för några månader sedan.
Har alltså funkat fint i några månader.
Mvh Fredrik
Har kontaktat tillverkaren nu. Får se vad som händer.
Svärmor hade en likadan som TS. Jag fick oväntat en splirrans ny av Raychem och bytte enkelt själv hos henne. Byt inte givarkabeln om du inte måste har jag läst mig till, risk att den kanske inte kommer upp eller nya går ner. Jag satte rätt motstånd i konfigurationen och kollade/kalibrerade sedan med IR-termometer. Svärmor glad!
Klicka här för att svara

