Tack för alla förslag nu är det löst, det var knappen på den nya brytaren som inte satt fast riktigt.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
M macintosh skrev:
Tack för alla förslag nu är det löst, det var knappen på den nya brytaren som inte satt fast riktigt.
Puuust:cool:
 
H Hybro skrev:
Maskinistfel. Vänd dig till en som har tillräcklig kännedom.
Är det inte precis det han har gjort, när han skriver ett inlägg här? :crysmile:
 
  • Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag får huvudvärk av att försöka visualisera hur tre trappomkopplare som alla kan släcka och tända EN lampa är kopplade :p
Tändtråd i ena trappbrytaren (på L) samt fas på den andra trappbrytaren (på L) 2 mellantrådar till kosbrytaren från bägge trappbrytarna.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
E elmont skrev:
Tändtråd i ena trappbrytaren (på L) samt fas på den andra trappbrytaren (på L) 2 mellantrådar till kosbrytaren från bägge trappbrytarna.
Det var det där med TRE trappbrytare och EN lampa som ställde till det lite.
Det är ju klart att en av de tre brytarna måste var en korskopplare.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.