Om det stämmer så det din koppling rätt ut. Men du verkade ju inte helt säker på att detvar rätt.
 
D Daniel 109 skrev:
Om det stämmer så det din koppling rätt ut. Men du verkade ju inte helt säker på att detvar rätt.
Ville bara ha bekräftelse av någon mer kunnig än jag i el… Antar att de bruna är mellantrådar då det måste finnas för den funktionen jag beskrivit i mitt första inlägg.
 
Ja, på något annat sätt kan det inte lösas. Av döma av din dosa och att du har grön tandtråd så är svart fast. Installationen är äldre än när dagens bruna fas infördes i början av 2000-talet. Din skiss ser rätt ut.
Ett tips är att skala om ledningarna och inte tvinna.
 
  • Gilla
Kalle el
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.