Byggahus.se
Hej!

Jag köpte en strömbrytare från Schneider Exxact serien på Byggmax. När jag skulle montera denna med klor så saknades det gängor för skruvarna i brytarn. Tyvärr så är det endast klor som gäller i denna apparatdosa. Frågan är om det är något jag missat, att det ej skulle gå att montera med klor i denna serie. Enligt Schneiders hemsida skall det funka. Har jag fått ett måndags ex eller vad tror ni?

https://www.byggmax.se/strömbrytare-infälld-exxact-schneider-p295142
 
En bild skulle ju onekligen underlätta
 
Jag har bytt till exxakt hemma och behövt använda några klokit men inte varit med om att det går att montera klorna.

Sen att jag inte vilken av de två typerna av skruv som följer med kittet som man ska använda är en annan femma 😅
 
  • Gilla
jojjew
  • Laddar…
Jaha måste man använda Schneiders egna klokit? Det går alltså inte att använda den ”gamla varianten” av klor (se bild), det var nämligen dessa skruvar som ej gick att få i insatsen.
 
  • Två metallklämmor och skruvar mot vit bakgrund, troligen för fästelement eller kabelförvaltning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallklämma, troligen för gardinupphängning, och tre skruvar på ett tygunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är det här som ska användas
Precis som Elmont och 13th Marine skriver
Följer med två olika typer av skruv
 
  • Gilla
jojjew
  • Laddar…
Tack för svar! Får åka och köpa en sådan.
 
J jojjew skrev:
Tack för svar! Får åka och köpa en sådan.
Ja, det är lättare än att hitta rätt skruv. Men lika jobbigt varje gång man saknar [passande skruv till] klor
 
  • Gilla
jojjew
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.