Hej,

Bygger just nu ett stenhus i leca som ska putsas både ut- och invändigt. Ska börja med innerväggarna nu och undrar om risken för sprickor i putsen ökar om jag murar utan stötfog?

Tack på förhand.
 
N
Jag personligen skulle använt stötfog. Och omlottmurning överallt, även in i ytterväggarna.
 
N neo11 skrev:
Jag personligen skulle använt stötfog. Och omlottmurning överallt, även in i ytterväggarna.
Tack för svar!
Jag kontaktade leverantören och de sa att det inte behövdes, speciellt inte när vi ska näta alla utsatta områden. Så vi körde utan stötfogar.
 
N
Ok, men ett nät håller inte för några rörelser alls i princip.
Mer bara för att säga att man gjort vad man kan, allt spricker där det är känsligt.
Med det sagt så kan jag inte uttala mig om du får problem när du murat utan stötfog,
brukar ta något/eller några år innan det spricker.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.