Jag har byggt formar för lite altan och trappa och ibland bedrar snålheten visheten och jag köpte formplyfa på Bauhaus: https://www.bauhaus.se/basform-12x600x2500mm

"Vatten- och kokfast limmad formplywood uppbyggd av poppelfanér, meg (120g/m²) mörk film två sidor. Användning: Till enklare formgjutning, beklädnad och skydd etc."

Står det om den men när formarna nu stått 1½ vecka och väntar på betong har det ju regnat en hel del och flera kanterna har spruckit upp på skivorna och stora sprickor. Även mitt på skivorna har det blivit bucklor på vissa ställen.
Vad det verkar så är det framförallt "original kanten" som spricker och där jag sågat dem håller de bättre.

Bauhaus tycker att de kan kompensera mig för de skivor som spruckit/blivit bubbliga vilket de uppskattar är två skivor (av 12). Att jag måste göra om jobbet och ta in hantverkare igen (som jag redan betalt för en gång) tycker inte Bauhaus att de behöver kompensera något för...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.