Jag har en vedmasin, där stoppknappen inte fungerar, kan det vara
Överströmsreläet som felet sitter, det är ju där knappen sitter!
http://se.farnell.com/schneider-electric-telemecanique/lrd14/relay-overload-7-0-10a/dp/3622666
https://www.storel.se/CCTabPage.action?productCode=3239780
Eller har det med någon inställning/återställning att göra?
Ulf
Överströmsreläet som felet sitter, det är ju där knappen sitter!
http://se.farnell.com/schneider-electric-telemecanique/lrd14/relay-overload-7-0-10a/dp/3622666
https://www.storel.se/CCTabPage.action?productCode=3239780
Eller har det med någon inställning/återställning att göra?
Ulf
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Vad händer om du fäller ner säkringen till höger, stannar maskinen då?
Stannar den då kan man befara att brytaren i motorskyddet har bränt ihop.
Protte
Stannar den då kan man befara att brytaren i motorskyddet har bränt ihop.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Om det inte är någon tråd som sitter fel så är det fel på motorskyddet.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det ska sitta en tråd under vardera anslutningen som det står NC vid (syns dåligt men är det 95 och 98)
En fråga, har det fungerat? Jag misstänker att stoppknappen har krånglat (tjuvstopp) och någon kopplat förbi knappen / motorskyddet. Om du har kunnat köra och stoppa tidigare så faller ju min teori.
Protte
En fråga, har det fungerat? Jag misstänker att stoppknappen har krånglat (tjuvstopp) och någon kopplat förbi knappen / motorskyddet. Om du har kunnat köra och stoppa tidigare så faller ju min teori.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Följ tråden från säkringen till den ena NC anslutningen, ska bara vara denna tråd och bara ansluten till säkring och ena NC.
Den andra NC ska vara ansluten till startknappen och kontaktorn.
Sitter det ingen tråd på NC anslutningarna så är det också fel.
Protte
Den andra NC ska vara ansluten till startknappen och kontaktorn.
Sitter det ingen tråd på NC anslutningarna så är det också fel.
Protte
Klicka här för att svara


