• startostopp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y/D start? Lång pinne från knapp på locket som påverkar motorskyddet? Det ska stanna då man påverkar röd, även den blå reset knappen brukar göra så manövern bryts.

Det är det som är problemet, även när jag "påverkar"/trycker in röda knappen så stannar den inte!

Y/D start vet jag inte?

/Ulf

Då du trycker på stopp ska det bli avbrott mellan 95-96. Blir det inte det så är det paj, blir det avbrott men inget händer så är det nog felkopplat eller kontaktorer som brunnit fast.

Bifogar schema om det hjälper någon!

schema.JPG
Skapa konto

Vad händer om du fäller ner säkringen till höger, stannar maskinen då?
Stannar den då kan man befara att brytaren i motorskyddet har bränt ihop.

Protte

Då stannar den!
Startknappen fungerar som den ska..

Om det inte är någon tråd som sitter fel så är det fel på motorskyddet.

Protte

Det ska sitta en tråd under vardera anslutningen som det står NC vid (syns dåligt men är det 95 och 98)

En fråga, har det fungerat? Jag misstänker att stoppknappen har krånglat (tjuvstopp) och någon kopplat förbi knappen / motorskyddet. Om du har kunnat köra och stoppa tidigare så faller ju min teori.

Protte

Den fungerade inte när jag köpte den!

Följ tråden från säkringen till den ena NC anslutningen, ska bara vara denna tråd och bara ansluten till säkring och ena NC.
Den andra NC ska vara ansluten till startknappen och kontaktorn.

Sitter det ingen tråd på NC anslutningarna så är det också fel.

Protte

Är inte där nu och kan kolla men ser faktiskt ut som om det går två kablar från 96 förhoppningsvis till k1 å s1 och en från 95 förhoppningsvis till f2.. på bilden...

• 1397499602975.jpg
    Skapa konto
Löst!!!

Jag köpte ett nytt överströmsrelä från USA på Ebay, fick hem det idag.. byte det och nu fungerar det som det ska! :)

/Ulf

• Gilla
el_richard
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.